"רווחה זה אולי FUN, אבל אפשר להרוויח ממנה הרבה"

"רווחה זה אולי FUN, אבל אפשר להרוויח ממנה הרבה"

כך אומרת שלי בלוך, סמנכ"לית משאבי אנוש ואסטרטגיה של ויסוניק, בראיון לקראת הרצאתה בכנס רווחת העובדים שיתקיים בעוד שבועיים

שיתוף
רווחת עובדים

רווחת עובדים

מנהלי רווחה ומשאבי אנוש רבים מנסים לקדם בארגונם את תוכניות הרווחה, והם נתקלים במחסומים ובקשיים רבים. בד בבד בשנים האחרונות ניתן לראות שינוי בהסתכלות המנהלים על תחום הרווחה, ומבינים כי הוא כבר מזמן לא רק "פינוק", אלא חלק מהותי מתוכניות שימור עובדים ומנהלים. בשוק עבודה שבו יש תחרות גדולה על כל מועמד ועובד טוב, פיתוח תוכניות רווחה הן כבר בגדר ההכרח.

שלי בלוך, סמנכ"לית משאבי אנוש ואסטרטגיה של ויסוניק, תרצה בכנס wellbeing – רווחת העובדים על עולם הרווחה כמשלים וכמקדם אסטרטגיית משאבי אנוש. בראיון לפורטל HRus היא מספרת מה הביא לקידומו של תחום רווחת העובדים לאחרונה.

שלי בלוך
שלי בלוך

שלי בלוך: "אם בעבר הסתכלו על נושא הרווחה כעל הוצאה תקציבית שאין בצדה הכנסה, כבילוי או בזבוז זמן שלא מחזיר את ההשקעה – היום יש הבנה שאנו חיים בעולם שהוא רווי שינויים. כל מה שתומך שינוי – תומך באסטרטגיה הארגונית, בהעלאת שביעות רצון העובדים, בנאמנות שלהם. רווחה היא מקור לשיפור יחסים לא פורמליים, וחלק גדול ממיצובהרווחה נעשה עבורנו מהטעם הברור של הצורך בה". 

השינויים בשוק העבודה וחוסר היציבות מצד העובדים מקדם את הצורך ברווחה?

"בהחלט. מכאן גם עלה הצורך למשוך ולשמר את עובדי דור ה-Y. הרווחה תומכת באופן מיטבי בשינויים, בתרומה לקהילה, בטכנולוגיות משתנות ובאיזון בית עבודה".

עדיין בארגונים רבים, קטנים כגדולים, רואים את הרווחה כשמנת, כעל Nice to have. מדוע בעצם? את יכולה להבין אותם?

"אני מבינה לחלוטין, וכאן מגיעה האחריות שלנו, אנשי משאבי האנוש שמאמינים ברווחה, לתקשר אותה נכון. כל מוצר צריך לדעת לשווק נכון, לכן המקום שלנו כאנשי משאבי אנוש הוא להבין את המוצר שנקרא רווחה ואת הצורך בו. להבין על מה היא עונה ובמה היא תומכת. בנוסף, אני כאשת משאבי אנוש לא מתעטפת באצטלה שפשוט צריך רווחה אז כולם יבינו. אני מעבירה את המסר שיש צורך לבנות את ההבנה שהרווחה מסוגלת לתת את כל התמיכה הזאת.

"אני נצמדת לאמת מאוד בסיסית של החיים: העובדה שיש פתרון לא מספיקה כדי לייצר רצון להשתמש בכלי. פעם חשבו על רווחה כעל עול, כעל עניין שמבזבז זמן עבודה, כעל מותרות ו-fun. הדעה הזאת עדיין קיימת אך הדבר היחידי שעומד כיום לזכותי כאשת משאבי אנוש הוא שלמרות זאת – יש לי המון מה להרוויח מנהנתנות הזאת".

איזה טיפים את יכולה לתת למנהלות רווחה שמבקשות לקדם את התחום בארגון?

"ראשית, לא לוותר על ההבנה כי אנו צודקים וכי יש לנו כלי נהדר ביד. לא להסתפק בכך ולא לוותר על שיווק, כי בלי שיווק לא נבצע את מה שאני מאמינה בו. שנית, להכיר היטב את הצרכים הארגוניים, את האסטרטגיה הארגונית. אם לא נבין מה מעניין את המנכ"ל, את מנהל המכירות ומה כואב להם כרגע – לא נוכל לתת את המענה ואת התשובה, ואין תשובה גנרית.

"שלישית, חובה לחיות בתוך המספרים ולהתאים את עצמנו לשפה הארגונית. אם אני לא יודעת כמה בדיוק עולה פעילות הרווחה שלי ומה היא תפתור ותקדם, לא אוכל להוכיח שזה טוב לפתרון הבעיות בארגון. כך שאוסיף את המומחיות שלי לפרמטרים של עולם העבודה. ואוסיף את המומחיות שלי.

"חשוב לי להדגיש שזו לא יום לימודים ארוך בתחום הכלכלה. אך אני לא עושה לעצמי הנחות, אני צריכה להיות ראלית ולהבין את השפה הארגונית, למנהל שטוען כי עובדים רבים נעדרים מהעבודה לעתים קרובות, שהם חסרי מוטיציה ואנרגיה, אציע לו תוכנית שתפתור את הבעיה. אני אציג ROI כך שללא ספק אף אחד לא ירצה לוותר על זה".

לסיכום, איזה ערך יראו משתתפי הכנס מהרצאתך?

"המשתתפים יוכלו להבין כיצד למצב את הרווחה במקום הראוי לה. היא לא nice to have, היא לא תוכנית בידור והיא לא צבע רקע. היא גורם משמעותי לתמיכה בניהול שינויים בארגון, היא מעלה את שביעות הרצון ומחזקת נאמנות העובדים ושימור שלהם. היא מגבירה מוטיבציה ואיזון לעומס העבודה והדרישות המשתנות, וכאמור מהווה גם מקור חיבור ועידוד ליחסים בלתי פורמליים".

את שלי בלוך ומרצים בכירים נוספים תוכלו לפגוש בכנס wellbeing – רווחת העובדים. לחצו כאן לפרטים נוספים 

מבצע כנסי 2025

אין תגובות

השאר תגובה