בטור באתר משאבי האנוש ERE.com כתב ד"ר ג'ון סאליבן על מה שהוא מכנה "boomerang rehires", כלומר גיוס מחדש לארגון של עובדים מובילים שעזבו לפני כמה שנים. לטענתו במקרים רבים הם מתגלים כמגויסים המוצלחים ביותר של הארגון. יש לא מעט יתרונות להחזרה של עובדים מצטיינים שעזבו:
• היכולת שלהם להביא תפוקה כבר הוכחה.
• סביר שהם יישארו – הם כבר רעו בשדות זרים והבינו שיש יתרונות לארגון שלכם.
• הם מבינים את התרבות של הארגון.
• הם יכולים "לנחות וישר להתחיל לרוץ" – גם אם השתנו כמה תהליכים בחברה, הם עדיין לא זקוקים לחפיפה והיכרות ממושכות.
• גם מבחינתכם אין צורך בתהליך היכרות ממושך ובדיקות מורכבות של היכולות וההתאמה שלהם לתפקיד .
• ייתכן שהם יביאו עמם לקוחות חדשים.
כנס הגיוס – הכנס שיסייע לכם להצליח יותר בגיוס העובדים! לחצו כאן לפרטים
כאן לא מסתיימים היתרונות של אנשי הבומרנג. סאליבן מציין בנוסף שהחוזרים גם:
• תורמים לשימור עובדים. הם נמצאים בעמדה שמאפשרת להם לומר לחבריהם לעבודה מדוע חברה זאת ואחרת אינה באמת מקום נהדר לעבוד בו כפי שהחברים לעבודה אולי חושבים. עצם העובדה שהבומרנגים חזרו היא הצהרה די ברורה לגבי הארגון שלכם כמעסיק מועדף.
• מביאים מודיעין תחרותי. יתכן שיש להם מידע קריטי על השוק שההנהלה שלכם אינה מודעת לו – וחשוב אף יותר, הם אולי יודעים מה אומרים עליכם בחברות אחרות.
• יכולים למשוך אליכם עוד בומרנגים. אם השמועות על עובדים מצטיינים שחוזרים הביתה מופצות, אלה יחסי ציבור טובים מאוד לחברה שלכם שעשויים להפוך את השיבה לתופעה.
הרחבה על היתרונות של עובדי הבומרנג תוכלו למצוא בקישור זה.
על מנת שכל זה יקרה צריך ליצור תוכנית. סאליבן מציין שחברות מנסות לשכור מחדש כישרונות אבודים כבר שנים, אבל היה קשה לעקוב אחרי העוזבים ומעשיהם. היום קל יותר. באמצעות לינקדאין, לדוגמה, משאבי האנוש יכולים לגלות בקלות מי עושה מה ואיפה. יותר ויותר חברות יוצרות מעין מאגר נתונים של "בוגרים" כדי ליצור קשר עם עוזבים מדי פעם ולגרום להם להבין שהדלת עדיין פתוחה. סאליבן מונה כמה דברים שמשאבי האנוש יכולים לעשות על מנת להחזיר כישרונות שעזבו:
• שקלו להציע מדיניות חזרה "ללא עלות". המשמעות היא שעובדים מובילים יוכלו לחזור תוך שנתיים מבלי לאבד את מעמדם הבכיר. התמריץ הזה עשוי לעזור להחזיר "בוגרים" שאינם מרוצים בחברה החדשה שלהם.
• צרו קבוצת בוגרים. אפשר לעשות זאת בעזרת פייסבוק ולדון בתחומי עניין רלוונטיים.
• דברו על המניע העסקי. אם תוכלו להצביע על עלייה משמעותית בהכנסות או בתפוקה שהסיבה לה היא חזרתם של העוזבים, תוכלו לקבל מההנהלה גיבוי להשקעה בהשבת כישרונות אבודים.
• תייגו גם אותם כאשר הם עוזבים. צרו רשימה של האנשים שהייתם רוצים להחזיר והיעזרו בראיונות שלאחר העזיבה על מנת להבין מהם הגורמים השליליים שהביאו לעזיבתם.
• היו קשובים לאפשרויות שנפתחות. האם מישהו שאתם רוצים להחזיר עדכן לאחרונה את פרופיל הלינקדאין שלו? המשמעות היא שהוא או היא אולי חושבים על שינוי. אם אתם מקבלים שיחת רפרנס, זה סימן די ברור לכך שהאדם מחפש לעצמנו שדות מרעה חדשים.