איך גורמים לעובדים להפסיק לריב ולהתחיל לעבוד?

איך גורמים לעובדים להפסיק לריב ולהתחיל לעבוד?

ריבים במקום העבודה הם סכנה לתפוקה וליציבות צוותים. אתם לא רוצים לפטר כישרונות אבל גם לא יכולים להמשיך עם הסכסוכים. מה עושים?

שיתוף
מריבות בעבודה

מריבות בעבודה

בניהול עובדים יש לא מעט רגעים של מתיחות ורגישות. איך יזמים ומנהלים מתמודדים עם התנגשויות בין אנשים הצוות שלהם? אתר Inc. פנה לחברי ארגון היזמים EO (קיצור של Entrepreneurs' Organization) וביקש מהם טיפים לניהול מצבים מורכבים בין עובדים.

הגבירו את הנוחות והכבוד. יוצרים נוחות על ידי כך שנותנים לכל אחד או אחת את המשרד או הקיוביקל שלהם. כבר לא עובדים בחלל פתוח כי יש בו יותר מדי הפרעות ומחסור בפרטיות. ההפרדה מספקת לאנשים תחושה של ביטחון. בנוסף יש דגש רב על כבוד. אם עובד כלשהו מתנהג בכוונה באופן חסר כבוד לחבר לעבודה, לקוח או ספק, הוא מפוטר מיד, ולא משנה עד כמה הוא מוכשר. באמצעות הגברת רמות הנוחות והכבוד נראה זינוק עצום בתפוקה.

לעבור מחדש על ערכי הליבה של החברה. מייק סטרטה, מנהל שותף מ-LimeGreen, מספר: "לא מכבר הכנסתי לצוות ארט דירקטור וקריאייטיב דירקטור חדשים, שכל אחד מהם ניהל מחלקה. עם גיוסים ברמה גבוהה מגיעות אישיויות ברמה גבוהה, ועד מהרה השניים התחילו לריב." סטרטה מצא שהדרך הטובה ביותר לפתור את הקונפליקט היא לתעד את ערכי הליבה של החברה ולעבור עליהם באופן קבוע. אחד הערכים מספק מדדים ברורים לפתרון קונפליקטים. ערכי הליבה כתובים במדריך של החברה, אבל סטרטה מוודא שמדברים עליהם באופן קבוע על מנת למנוע בלבול.

לטהר את האווירה. הטמעת דוח פיתוח עובדים על מנת לראות איזה טיפוס אישיות יש לכל אחד, איזו סביבת עבודה העובדים מעדיפים, מהן נקודות החוזק באישיות שלהם וכדומה. בהמשך הצוות נלקח אל מחוץ למקום העבודה ליום שלם והאנשים דיברו על ההבדלים ביניהם. התוצאה הייתה הומור עצמי והגעה להבנה ולהערכה זה של זה.

שינוי האופן שבו העובדים מתקשרים זה עם זה. צורות אינטראקציה אלטרנטיביות יכולות לעתים קרובות לעזור לעודד עובדים למצוא דרכים טובות יותר לעבוד יחד. כאשר נמצאו התנגשויות אישיות יום-יומיות בין שני עובדים שעבדו יחד והמצב נראה כחסר תקווה, המנהלים שינו את צורת התקשורת בין השניים. הם החלו לעיבוד יותר באמצעות דוא"ל והודעות צ'ט. התפוקה שלהם עלתה והם גם חזרו בסופו של דבר לתקשורת פנים אל פנים ללא עוינות.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה