5 צעדים להגדלת מעורבות העובדים

5 צעדים להגדלת מעורבות העובדים

מידת מעורבותם הרגשית של העובדים בחברה, היא שעושה את ההבדל בין כישלון להצלחה. להלן 5 דרכים בהם תוכלו להגדיל את מידת המעורבות של העובדים

שיתוף

סקר Gallup בנושא מעורבות עובדים מצא כי 7 מתוך 10 עובדים בארה"ב אינם קשורים לעבודתם מנטלית.

כלקוח, אתה יכול להבחין מהי מידת מעורבות העובד בעבודתו בין אם מדובר במלצר שמגיש לך את האוכל במסעדה, או במנהל מכירות בכיר שמוכר לך פלטפורמה חדשנית. כשאותו אדם מנותק מהחברה הוא עובד שלך זה בגדר אסון.

עובדים לא מעורבים מעבירים רושם רע ללקוחות, נוטים יותר לעבודה מרושלת והופכים מודל לדוגמה שלילית לעובדים אחרים סביבם. על פי Gallup עובדים לא מעורבים רגשית, עולים בין 450-500 מיליארד דולר לחברה בשנה – בעיקר בגין היעדרותם מהעבודה.

להלן 5 צעדים שיבטיחו את המעורבות הרגשית של העובדים בחברה שלך, את טיפולם המסור בלקוחות החברה ואת הביצועים המקסימליים שלהם:

מדידת מעורבות העובדים

אם אתה לא מודד את מידת המעורבות אל תתפלא שחלק מהעובדים שלך אינם מעורבים בחברה. רק מה שנמדד יכול להתבצע בפועל. אחת לרבעון ערוך סקר בין העובדים שלך ושאל אותם 3 שאלות פשוטות:

האם אתה רואה את עבודתך בחברה כבעלת משמעות?
האם אתה מרגיש מוערך ע"י המנהלים שלך?
האם אתה גאה במה שאתה עושה בחברה?

מעורבות עובדים אופטימלית מתבטאת ב- 80% או יותר של עובדים שישיבו בחיוב על שלושת השאלות. אם זה לא מה שיתקבל בפועל, זה אומר שישנה בעיה במעורבות העובדים ועליך לנקוט פעולה. על מנת להבטיח תשובות כנות, רצוי שגורם חיצוני ינהל את הסקר ושהוא יהיה אנונימי.

להשאיר את העובדים מעודכנים

כולנו רוצים להרגיש כלולים וחלק מהקבוצה. כשעובד מרגיש שהוא רק כלי לשימוש ההנהלה ושעליו לבצע את הוראותיה, ההתלהבות שלו לעבודה פוחתת. לכן, על החברה להשאיר את העובדים מעודכנים בתהליכים הגלובליים. על החברה לספק עדכונים שוטפים לכל העובדים, באשר ליעדים הבאים ולתכניות הכלליות. בדיוק כפי שמשקיע לא ישים כסף בחברה כשאינו בקיא בצורה מעמיקה בתכנונים ארוכי הטווח שלה ובפעולות הקרובות, כך גם עובדים המשקיעים את הזמן והקריירה שלהם בחברה, זכאים לדעת על הצעדים שלה ולאן היא הולכת. זה מה שיהפוך אותם למעורבים יותר.

לערב עובדים בהחלטות החברה

אנשים תומכים במה שהם עוזרים לבנות. על ההנהלה לשאול את העובדים לדעתם על מהלכים מסוימים ולהיוועץ בהם. התובנות של העובדים חשובות לכל החברה וכך גם העובדים ירוויחו את תחושת ההשפעה שלהם על החלטות החברה.

הערכת העובדים

אחת הסיבות העיקריות להתנתקות רגשית של עובדים ממקום העבודה שלהם, היא שאינם מרגישים מוערכים. על המנהלים להביע את הערכתם לעובדים בכל ביצוע מצוין ואפקטיבי שמשפיע על הצלחת החברה. הוקרת תודה והבעת הערכה חיוניים להגדלת המעורבות הרגשית של העובדים.

להיפרד מעובדים מרעילים

אם בצעתם את כל אלו ועוד על מנת להגדיל את מעורבותם של העובדים ובכל זאת ישנם עובדים ממורמרים שלא יהיו מרוצים ולא יתרמו להצלחת החברה בלי קשר למה שתעשו, אין טעם להשאיר אותם. מלבד תכנית הגדלת מעורבות העובדים, יש לבחון אילו עובדים לעולם לא ירגישו מעורבים ותמיד יעשו את המינימום ההכרחי על מנת להתפרנס – אותם עובדים עושים נזק תמידי לחברה ואף מדרדרים איתם עובדים נאמנים. את אותם עובדים "מרעילים" אין סיבה להשאיר בחברה ורצוי להחליפם בכאלו שיתמכו וירגישו חלק מההצלחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה