מודעת הדרושים היא הנקודה שבה מתחילה מערכת היחסים ביניכם לבין העובדים החדשים. היא ההזדמנות שלכם להתבלט ולמשוך כמה שיותר מועמדים ואולי גם להפעיל את הסינון הראשוני, שבעצם יבוצע על ידי מחפשי העבודה עצמם. איך יוצרים מודעת דרושים כזאת?
דיאנה הארטלי מה-The Hiring Site קיבצה כמה טיפים:
• מה מחפשי העבודה היו עושים? עצרו וחשבו רגע: מה מחפשי העבודה היו עושים? נסו להיכנס לנעליהם של מחפשי העבודה ולהבין מה הם עשויים לחשוב, להרגיש ולחפש. התשובה נוטה להשתנות מתעשייה לתעשייה ומתפקיד לתפקיד ולא תוכלו לדעת מה היא אם לא תשאלו מישהו מבפנים. אם אתם מפרסמים מודעת דרושים למפתחי Java למשל, מצאו זמן לשיחה של שתי דקות עם מפתח Java בחברה. שאלו שאלות ספציפיות על מה ימשוך את תשומת הלב של המועמדים ומצאו את הדרך ליישם זאת בפרסום.
• אל תזלזלו בעיצוב. למראה אסתטי יש את הכוח למשוך תשומת לב לכל פרסום, כולל מודעת דרושים. זוהי גם הזדמנות להראות את התרבות הכיפית והייחודית של החברה שלכם. אם העיצוב נעשה נכון, הוא יכול לתת למועמדים הצצה אל איך זה לעבוד אצלכם.
• הראו את האישיות ואת התרבות של החברה שלכם. מודעת הדרושים היא הזדמנות להראות לעולם איך זה לעבוד אצלכם לעומת עשרות אפשרויות אחרות. איך הייתם מתארים את התרבות הארגונית שלכם – כיפית? שיתופית? שקופה? מה שלא תהיה התשובה, מצאו את הדרך לבטא אותה. זכרו שהצגת התרבות של החברה עשויה לדחות מועמדים מסוימים, אבל האם לא כדאי שהם ידעו איך זה לעבוד אצלכם כבר בשלב הזה?
• מהם היתרונות התחרותיים שלכם? חבשו את כובע המכירות שלכם. מה גורם לארגון שלכם להיות מיוחד ואינו קיים אצל המתחרים, או שאתם טובים בו יותר? ככל שהתשובה ספציפית יותר, כך טוב יותר. ברור שאנשים מעוניינים בלוחות זמנים גמישים ובאפשרויות קידום, אך את אלה סביר שגם המתחרים מציעים. מה יש לכם שאין לאחרים – שיעורי יוגה במשרד? מכונות חטיפים בחינם? בירות בחמישי אחר הצהריים? מקדו את האנרגיות שלכם בהעברת מסר על יתרון אחד או שניים שימשכו את מחפשי העבודה.
• מה טוב כל כך בעבודה? לא מספיק לדבר רק על ההטבות המגניבות שלכם ועל התרבות הנהדרת; חשוב לתת למועמדים לחוש את סוג העבודה שהם יעשו אם יתקבלו. חשבו אל מעבר למשימות השגרתיות שהם מצופים לבצע. בחרו תחום אחריות אחד או שניים גדולים יותר שיאירו את ההשפעה שאתם מצפים שתהיה לבעל התפקיד בעסק שלכם ובתעשייה.
• עלו את הטון. אל תטעו לחשוב שהטון שבו אתם משתמשים צריך להיות שטוח ויבש על מנת שאנשים יתייחסו אליכם ברצינות. לא כדאי שאנשים יירדמו באמצע קריאת המודעה.
• הגדרת התפקיד אינה המקום שבו אתם צריכים להיות יצירתיים. על אף הפיתוי, התאפקו ואל תתבלו את הגדרת התפקיד שלכם במושגים כמו "כוכב רוק" או "תותח". מעבר לכך שהביטויים האלה חסרי משמעות, הם גם מקטינים את הסיכויים שהמודעה תעלה בחיפוש כי מחפשי עבודה בתחום הפיתוח, למשל, לא יזינו את המילים האלה בעת השימוש במנועי החיפוש.