מדוע אם כך, מעסיקים רבים עדיין מתייחסים לנושא מעורבות העובדים כעוד משימה אחת נוספת ברשימת המשימות שלהם?
התשובה היא שמבחינה היסטורית היה קשה הרבה יותר למדוד ולשפר מעורבות עובדים בזמן אמת כאשר מתמודדים עם הבנה של המעורבות ומה מניע אותה, ארגונים רק לעתים רחוקות יודעים היכן להתחיל. השיטות המסורתיות להבנת האופן שבו נתוני המעורבות מתורגמים לנאמנותם של העובדים וביצועיהם סיפקו בדרך כלל מידע מיושן שהוביל לפעולה לא משפיעה, ובסופו של דבר, לתוצאות עסקיות שהוחמצו.
מעורבות העובדים היא המחויבות הקוגניטיבית, ההתנהגותית והרגשית של העובד לארגון ומטרותיו. לעובד מעורב יש הבנה עמוקה של מה נדרש עבור הארגון כדי להצליח והוא מוכן ללכת קילומטר נוסף כדי לעזור לארגון להגיע לשם. הוא לא עובד רק בגלל המשכורת, אלא גם למטרת ההצלחה של הארגון, ויעשה הכל לשם כך.
מעורבות משפיעה באופן חיובי על השורה התחתונה של הארגון
ערך ההתחייבות נחשב לעתים קרובות "אסטרטגיה רכה" ("נחמד שיהיה" לעומת "צריך להיות"), בשל חוסר ידע לגביי היתרונות הפיזיקליים שלו. עם זאת, זה לא רק יתרון כשיש עובדים נאמנים שמוכנים ללכת מעל ומעבר, ארגונים יכולים גם לרתום את ההתלהבות הזאת כדי לקדם תוצאות עסקיות חזקות
למעשה, ארגונים עם עובדים מעורבים עולים על אלו שחסר מעורבות עובדים ב- 202 אחוזים. בנוסף, ארגונים עם כוח עבודה מעורב מאוד, חווים גידול של 19.2% בהכנסות התפעוליות למשך 12 חודשים.
מעורבות משקפת באופן ישיר את מותג הארגון ומשפיעה על נאמנות הלקוחות
עובדים הם פני הארגון והמותג שלו. בעוד שהמשכורת היא לפעמים תמריץ מספק כדי שהעובד יגיע לעבודה בזמן, קידום תרבות מעורבת והעצמת עובדים לקבל החלטות עצמאיות שישפיעו באופן חיובי על הלקוחות והארגון, יניעו תוצאות עסקיות מוגברות. מחקרים רבים הראו קשר ישיר וחיובי בין מעורבות העובדים לבין נאמנות הלקוחות: חברות המספקות חוויית לקוח טובה יותר נהנות מתוצאות עסקיות חזקות יותר והם מרוויחים יתרון תחרותי כאשר הם מקדמים חוויית מותג חלקה באמצעות "all-in" אצל עובדים.
"All-in" הוא מונח שניתן להסביר באמצעות ההתרגשות המוצגת, ההתלהבות והאושר של עובד או קבוצת העובדים בעבודה, ואין לזלזל בו. רגשות חיוביים אלו הם מוחשיים עבור הלקוחות ומעבירים תחושה של אנרגיה ואופטימיות. הרגש גורם לאנשים לפעול,: לקוח ממורמר שהעובד טיפל בו והפך אותו למרוצה, יישאר בארגון ויהיה לקוח טוב שלו, וזה בגלל שאותו עובד הלך קילומטר נוסף כדי לתת לו שירות מכל הלב. טיפוח העצמה פנימית ומעורבות אצל העובדים מעצימה את היתרונות של המעורבות ומשדרגת אותם.
כיצד למדוד את מעורבות העובדים
בעוד שהיתרונות של מעורבות העובדים ברורים, מדידת המאמצים האלה עשויה להיראות מעורפלת יותר. הנוהג המקובל של סקירת מעורבות שנתית נעשה בדרך כלל באמצעות סקרים מסורתיים שמספקים מידע מיושן. מנהלים ומנהיגים בארגון זקוקים לתובנות בזמן אמת על בריאות הארגון, כולל אינדיקציות לגבי המכשולים הגדולים שעומדים בדרך להצלחה והיכן הם נמצאים בכל רגע נתון. בנוסף, הם זקוקים להנחיה ולמסגרת כדי לנקוט פעולות ספציפיות לשיפור תחומי המיקוד. שיטות סקר מסורתיות אינן מספקות תובנות אלו בזמן רלוונטי.
תחום האנליזה פותח את הדלת לנתונים טובים יותר, כמו גם את ההנחיות לשיפור. עם הטכנולוגיה המתקדמת והאינטליגנציה המלאכותית, יש לנו את היכולת לבצע ניתוחים מעמיקים יותר לגבי מעורבות העובדים וכיצד לשפר אותה. לכן, חשוב ליישם כלים אלו בארגון ולעשות בהם שימוש אינטנסיבי.