5 איכויות שיהפכו אותך למנהיג גדול

5 איכויות שיהפכו אותך למנהיג גדול

אם פעם סברו כי מנהיג נולד מנהיג וכי התכונות המרכיבות מנהיגות הן תורשתיות וגנטיות, היום כבר ברור לכולם כי מנהיגות היא מכלול של תכונות מולדות ונרכשות

שיתוף
עובד אמין

עובד אמין

בחברה הישראלית ואולי גם בעולם הגלובלי, כל אחד שואף להיות מנהיג. טרנד המנהיגות שועט קדימה כמו סוסים דוהרים בשנים האחרונות, ואם לא די במנהיגות בעולם המקצועי והצבאי, גם בתנועות הנוער, בבתי הספר, באוניברסיטאות ובמכללות – מתקיימות ומיושמות כיום שלל סדנאות לפיתוח מנהיגות. 

ברמות הלחץ הגבוהות, בשלבי גיוס הכספים, בהקמת החברה ובגיוס ושימור האנשים הנכונים, תכונות המנהיגות שלך יסייעו לך להמשיך ולהוביל את הסוס קדימה – אל הניצחון.

להלן 5 תכונות המרכיבות מנהיג גדול:

יושרה

מידת המוסר והיושרה שהיו לך במהלך השנים הקודמות אינם רלוונטיים עוד, כאשר אתה אחראי לצוות של אנשים ולמורל החברה. גם אם בעברך היושרה לא היתה חלק ממערך התכונות המובילות שלך, כעת היא עומדת בראש ובראשונה. מנהיג הדוגל ביושרה, בשקיפות ובאותנטיות מול אנשיו, יוצר אצלם אמון ומורל גבוה. כמו גם רצון ללכת אחריו באשר ילך.

האצלת משימות לעובדים

חזון המותג שלך חיוני ליצירת עסק מאורגן ויעיל, אבל אם אתה לא לומד לסמוך על הצוות שלך כנושאי החזון, לעולם לא תוכל להתקדם לשלב הבא. חשוב לזכור כי הבעת אמון בצוות שלך שיעבירו ויישמו את הרעיון שלך בפועל – הוא סימן של כוח, לא של חולשה. האצלת משימות למחלקות המתאימות היא אחד הכישורים החשובים ביותר שאתה יכול לפתח כמנהיג, במיוחד כשהעסק גדל והחברה מתרחבת. המשימות יתחילו להיערם, וככל שתנסה להשתלט על הכל, כך תאבד את אמונם של האנשים בחברה שלך וכך גם תיכשל לבצע את כל המשימות.

תקשורת עם העובדים

הידיעה לגביי מה שאתה רוצה להשיג בחברה, נראית אולי ברורה לך לחלוטין, אך הצוות שלך לא יכול לדעת מה עובר לך בראש מבלי שתתקשר איתם.
אם אתה נתקל במבטים אטומים כשאתה מסביר לעובדים את המהלך הבא, כנראה שאתה לא מסביר את עצמך בצורה הנכונה. זה הרגע לטפח את מיומנויות התקשורת שלך. העברת המסרים שלך בצורה תמציתית וברורה מאוד חשובה. יש גם להבחין מתי כדאי להעביר את המסר במייל ומתי בשיחה אישית. במידה ואתה לא מצליח להתגבר על כשלי התקשורת, ניתן בהחלט להתייעץ עם מומחה בתחום.

מחויבות

אם אתה מצפה מהצוות שלך לעבוד קשה ולספק איכות, עליך להנהיג אותם לכך באמצעות דוגמה אישית. אין מוטיבציה גדולה יותר לעובדים לעבוד, מאשר כשהם רואים את המנהל שלהם 'מזיע'.
העבודה הקשה שלך יחד עם הצוות, מוכיחה את המחויבות והמסירות שלך כלפיהם. בכך אתה גם מרוויח את הכבוד של העובדים שלך, מוסיף את תכונת המחויבות לתכונות המנהיגות שלך ומנחיל אנרגיית עבודה ומורל לצוות העובדים.

אינטואיציה

כאשר אתה מוביל צוות בדרך לא נודעת, ללא מפת דרכים או ווייז, אין מה לעשות – עליך להסתמך על האינטואיציה שלך ועל חוש הכיוון. גם בעסקים, לא תמיד ניתן להסתמך על ניסיון וידע. אחת התכונות החשובות במנהיגות היא יכולת האינטואיציה, ולדעת לנווט במקומות מסובכים בהסתמכות על החושים. כשמתרחש בחברה או בשוק משהו לא צפוי, למשל נזק תרחישי חדש, עליך כמנהיג לסמוך על האינטואיציה שלך בין היתר ולדעת להוציא את החברה והעובדים מתוך המצוקה. מנהיג גדול מוכרח להיות בעל אינטואיציה חדה ולדעת לסמוך עליה ברגעי הצורך. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה