הדרכת עובד חדש – הדרכה בתהליך קליטת העובד

הדרכת עובד חדש – הדרכה בתהליך קליטת העובד

מייסד חברת Modea לפרסום דיגיטלי מציג מודל של 12 שעות הדרכה לעובד החדש ומסביר את היתרונות במודל זה - הן לארגון והן לעובד החדש. כך הארגון מרוויח מהדרכת עובד חדש

שיתוף
יתרון תחרותי במשאבי אנוש

לפני כשנתיים, בשיאו של המיתון הכלכלי, גילתה הנהלת Modea, חברת פירסום דיגיטלית מווירג'יניה ארה"ב, שכדי לגדול ולשגשג בתקופה כה מאתגרת, דרושה לה תשתית אפקטיבית יותר לקליטה והכשרת עובדים חדשים. "כשהחברה מתפתחת בקצב מואץ היא זקוקה לעובדים מיומנים שיגיעו ומיד יתחילו לתת תוצאות", כך טען אהרון הרינגטון, מייסד החברה, בריאיון לאתר היזמים Entrepreneur.

לפני כשנה, בעקבות גילוי הצורך של מנהלי החברה בתוכנית הדרכה אפקטיבית, ייסדה Modea תוכנית הדרכת עובדים חדשנית, בהנחיית מומחה לתחום ההדרכה. מדובר על תוכנית הדרכת עובדים בהיקף של 12 שעות. במהלך 12 השעות הראשונות של העובד בארגון הוא לומד על הארגון, על כל מחלקה וכל תפקיד, על המטרות, היעדים, הלקוחות, הענף, המתחרים ועוד. בסוף ההדרכה, עובדים המסיימים את ההדרכה נדרשים להציג פרזנטציה בפני הנהלת החברה הבכירה.

לדברי הרינגטון, תוכנית ההדרכה הקצרה והמרוכזת מהווה את הפתרון האידיאלי הן עבור העובדים והן עבור הארגון, לדבריו: "העובדים החדשים נקלטים בצורה הרבה יותר אפקטיבית כאשר הם מבינים את סדר העדיפויות של הארגון ואת הציפיות שלו מהם, לאחר שהם לומדים להבין כיצד מתנהל הארגון, מה כל אחד עושה ואיך כל זה ביחד תורם להצלחת הארגון."


ארגונים קטנים וארגונים גדולים – כולל זקוקים לפיתוח מערך הדרכה אפקטיבי. בכנס ההדרכה השנתי מוצגים מודלים של הדרכה, נלמדים שיטות הדרכה ודרכים לבניית תוכנית הדרכה אפקטיבית לארגון, ומעבר לכך – מנהלי הדרכה ומנהלי משאבי אנוש בכירים מארגונים שונים מציגים את אתגרי ההדרכה שבהם הם טיפלו ואת הדרכים לפתרונם! בואו ללמוד מעמיתים בעלי קשיים דומים לשלכם, הגיעו לכנס ההדרכה השנתי – לפרטים נוספים לחץ כאן!


בעוד ארגונים גדולים מיישמים מסלולי הדרכה וחניכה ייעודיים לעובדים חדשים כחלק ממערך קליטת עובד, חברות קטנות ובינוניות רבות עדיין לא הפנימו את המודל. מנהלים רבים טוענים כי לא עומדים לרשותם המשאבים, קרי הזמן והכסף, להשקיע בהדרכה ובפרט לא בהדרכת עובדים חדשים שלא בטוח שישארו עם הארגון לאורך זמן. לכן, כדי לזרז את התהליך, החברה 'מדלגת' על שלב ההדרכה או שבמקרה הטוב היא מסמיכה עובדים ותיקים או מנהלים לבצע איזשהי הדרכה כללית קצרה לקראת הכניסה לתפקיד. מנהלים אלה, של חברות קטנות ובינוניות, סבורים שהם לא יכולים להרשות לעצמם 'להתפנק' בהדרכות לעובדים החדשים אולם מדובר על תהליך שהוא קריטי לקליטת העובד כך שזה יהפוך מהר יותר לעובד מקצועי ואפקטיבי יותר.

השקעה במערך הדרכה עבור עובדים חדשים היא איננה בגדר מותרות אלא מהלך קריטי להצלחת תהליך קליטת עובדים בארגון בטווח הקצר וכמובן בטווח הארוך.

ד"ר טרייסי ווילן-דוגנטי, מנהלת ב-Apollo Research Institute , מסבירה מדוע השקעה בהדרכת עובדים חדשים עם קליטתם בארגון היא כל כך חיונית: "ככל שהעובד יודע יותר על הארגון, כך קל לו יותר להשתלב ולבצע את עבודתו. הדרכה כבר בכניסה לתפקיד מסייעת לעובד לבצע את עבודתו טוב יותר ומהר יותר וזה מעלה את הסיכוי שלו להיקלט בחברה ולהישאר איתה לאורך זמן."

ד"ר ווילון-דוגנטי מבינה את ההסתייגות של ארגונים מפני השקעה בעובדים חדשים. הארגון חושש שמא הוא יאבד משאבים אם יגייס עובד, ישקיע בהדרכתו, ואז העובד יבחר שלא להמשיך… אולם היא גורסת, כמו אנשי מקצוע רבים בתחום, כי הסיכון הגדול ביותר עבור ארגון הוא לא להשקיע כספים בעובדים חדשים שאולי לא ישארו אלא בחיסכון של תקציב הדרכה (הנחוצה ביותר לעובד בעיקר עם כניסתו לתפקיד חדש בארגון חדש!). לדבריה, הארגון לא צריך לחשוב על – מה יקרה אם נשקיע בהדרכות עובדים חדשים והם יעזבו? אלא להתמקד בשאלה – איך משמרים את העובדים הטובים?

 אחד הפתרונות לשימור עובדים הוא כאמור פיתוח מסלול קריירה והדרכות עובדים, כך שארגון שמשקיע בהדרכות עובדים יכול לחשוש פחות מבריחת עובדים ומבזבוז תקציב ההדרכה.

אם גם את/ה רוצים לפתח את מערך ההדרכה הארגונית, לשפר את תפוקת העובדים, לשמר עובדים ולמצב את הארגון כמוביל – ניתן ללמוד לעשות את זה בצורה אפקטיבית ויעילה באמצעות מערך הדרכה, למד/י איך לעשות זאת – לפרטים נוספים לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה