בטיחות בעבודה – חומרי המוסד לבטיחות ולגיהות

בטיחות בעבודה – חומרי המוסד לבטיחות ולגיהות

בטיחות בעבודה זה לא חובה מטרידה אלא אמצעי לשיפור והתייעלות, וארגונים שמבינים זאת יכולים להגיע להשגים, הגיע הזמן להכיר - המוסד לבטיחות ולגיהות

שיתוף
בטיחות וגיהות

על שולחנם של אנשי משאבי אנוש רבים יושב גם 'תיק' הבטיחות בעבודה, גם בארגונים בהם ממונה מנהל בטיחות – לרוב אותו מנהל בטיחות יצטרך לקבל את ההדרכה ולהסתמך על התמיכה של מחלקת משאבי האנוש כדי להוציא לפועל את חוקי הבטיחות במקום העבודה.

וכן, נושא בטיחות במקום העבודה הינו נושא חשוב לא רק (גם אם בעיקר) בגלל ה'חיסכון' בחיי אדם (במוות או בפציעות) וצימצום תאונות העבודה – אלא דווקא מעיקרון הרווחה, של העובדים במקום עבודתם, ואפילו מכיוון שהנחלת תרבות של ביטחון בעבודה יכולה לחסוך לארגון, בטווח הארוך, גם בכסף: החל מצימצום מחיר פוליסות הביטוח ועד החיסכון בימי מחלה (בעקבות פציעות ומחלות עבודה) ועד בצורך להכשיר כח אדם חדש במקרה החמור יותר של מוות (וזאת עוד בלי להזכיר את מיתוג המעסיק בעיני העובדים והחסכון בפרסום בעייתי על מול הקהילה).

אך כיצד מנהל משאבי האנוש ,או מישהו מאנשיו, יכול להיות אחראי על בטיחות בעבודה כאשר הוא עצמו לא הוכשר לכך ואינו מכיר בהכרח את דרכי העבודה והנהלים לביצועה, במיוחד כאשר מדובר בבטיחות בעבודה מקצועית?

הגיע הזמן להכיר – המוסד לבטיחות וגיהות עומד לשירותכם! וראוי כי כל איש משאבי אנוש יכיר את השירותים שניתנים לו על ידי המוסד.

המוסד לבטיחות וגהות מעביר הדרכות במקומות עבודה ואף מדריך אנשי בטיחות ארגוניים, מסייע לארגונים לשמור על בטיחות, מפעיל ניידות בטיחות (על כך בכתבה נוספת – ניידת הדרכת עובדים אינטראקטיבית ) ומפיק מידע בטיחותי.

שירותיו של המוסד ניתנים באופנים רבים חלקם גם באמצעות הרשת. לדוגמה: ניתן לעשות שימוש במאגר תמונות בתחום הבטיחות אותו מעמיד המוסד לשימוש חופשי, ללא עלות, לשם שיפור ושידרוג פעולות ההדרכה בארגונים, המאגר כולל גם קריקטורות ואיורים בנושאי בטיחות שונים (ובנוסף בנושא עישון במקומות עבודה).

כמו כן המוסד לבטיחות וגיהות מאפשר גישה למצגות, סרטים, לומדות וכלים אינטרנטיים כולל קורסים מקוונים וסרטוני אנימציה שונים לשירות ארגונים המעוניינים בכך – ריכוז חומרי הסברה בטיחות בעבודה.

בנוסף ניתן לרכוש באמצעות המוסד כרזות שונות, שלטים (פעילויות, אזהרה, איסור, ומידע), מדבקות אזהרה, חוברות טכניות, חוקים ותקנות, כל זאת במחירים נמוכים מזה של הפקה עצמית של חומרים דומים. ואפילו לקבל בהשאלה (להקרנה באופן עצמאי במקום העבודה) סרטוני הדרכה בנושאי בטיחות שונים וזאת כתחליף לחברות שמוכרות את החומרים בתשלום.

אז אם יש לכם בארגון אחראי בטיחות או שמחלקת משאבי אנוש עצמה אחראית על הבטיחות במקום העבודה שלכם – זה הזמן להכיר את פעילויות המוסד לבטיחות וגיהות ולעשות בחומרים ובהדרכות הרבות שהם מציאים לשם שיפור הבטיחות בארגונכם.

זכרו בטיחות זה לא חובה מטרידה אלא אמצעי לשיפור והתייעלות שיכול להביא לחסכון משמעותי, וארגונים שמבינים זאת יכולים להגיע להשגים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה